Pohotová pomoc

Jedno studené propršené odpoledne jsem šla vyzvednout klienta ze školy a zjistili jsme, že v šatně není žádná bunda nebo mikina, která by se zrovna ten den velmi hodila. 

Daná situace se pak vyřešila zapůjčením teplého oblečení atd., nicméně tato situace mi vnukla myšlenku, že tento případ není jediný, co se mi jako osobnímu asistentovi stává. Ba naopak.

Jelikož jezdím v terénu, a neustále někam s klientem dojíždím, takovýchto situací co se naskytnou k náhlému řešení je nespočetně mnoho a každá je specifická.

A proto je důležité, aby byl člověk pohotový a uměl si poradit v každém případě, protože přeci jenom jsme tu od toho. Klient nám mnohdy nepomůže a potřebuje právě nás k řešení těchto nečekaných událostí. Třeba i přesto, že většinu nečekaných událostí při službě vytvoří nechtěně i on. Ale aspoň nám neustále rozvíjí naše mozkové závity. Vymýšlení aktivit a zábavných činností, zkoušení různých variant jak překonávat denní překážky a také samozřejmě mnohdy problémová komunikace, která je pro mnohé klienty stěžejní.

Tato forma pomoci, jinými slovy dovednost či schopnost, je pro mne důležitá, protože nám pomáhá řešit dané problémy rychle, věcně a přitom lze zachovat chladnou hlavu.


autor článku: Tereza Černá



Nahoru